Långlöpning i Tibro

 Fyra gånger tidigare i år har jag sprungit 15 kilometer eller mer. I dag blev det den femte gången. Den näst snabbaste av dem dessutom... 😇😉 Upplägget var enkelt - springa/jogga med låg puls (125 slag per minut), och gå när pulsen stack iväg över den gränsen. Jag var ute i lite mer än 100 minuter, och ca 20 av dem var gång. På så vis blev passet aldrig riktigt jobbigt. Flåset och kroppen var med hela tiden.


Vid Tibro Mini-zoo vek jag in i skogen och joggade/gick mot Anderstorp. Så inspirerande att springa på fina stigar.


Jag valde att springa i Tibro den här gången. Hade ett par andra ärenden där, så tyckte det var lite kul att få se lite "nytt"... Eller ja, jag är ju uppvuxen här - men det känns ändå som en variation från mina vanliga rundor hemma i Skövde. Försöker variera så mycket jag kan, även hemma. Tibro är dessutom mycket flackare än Skövde, bara en sån sak.


Pulsmätningen spökade lite i början av passet. Från ingenstans var den uppe i 162 slag per minut (vid lätt jogg).
Det är i min zon 5... Dessutom ser det ju ut som jag har haft noll puls vid ett par tillfällen... 😅


Det blev en runda som varierades med asfalts- och skogslöpning. I samhället och ute på landet. Utmed ängar, hagar bäckar och ån... Med musik i öronen hela tiden. Vädret var skönt, med 15-16 grader och sol. Vid ett tillfälle kom det faktiskt några regndroppar, fast knappt så det märktes. Räknade med att de 15 kilometerna skulle ta ca 1.45 i tid. Visade sig stämma ganska bra - tiden stannade på 1.43. Strax under 7-tempo. Passet kändes som sagt bra. Känner ingenting i kroppen nu. Får se om det infinner sig någon träningsvärk i morgon.

Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet