Midnattsloppet i Stockholm närmar sig

 Regn, regn och åter regn. Det är vad vi upplevt i Skövde den senaste tiden. Men i fredags hade vi löpträning på kvällen - i solsken. Det var gänget som ska springa Midnattsloppet i Stockholm om en vecka, som genomförde det traditionsenliga träningspasset på Pansarvallen i Skövde. Var och en fick givetvis springa som man själv önskade - men vi var i alla fall tre som sprang intervaller; 8x400 meter. Fantastiskt fin träning.

Ja, på lördag smäller alltså startskottet för mitt 10:e lopp på plats i Stockholm. På grund av pandemin blev det två digitala lopp i Skövde (2020/2021), så egentligen är det ju mitt 12:e "stockholmslopp". Ni som följt mina fåtaliga inlägg de senaste åren vet att formen inte varit den bästa. Har kämpat med hälsan, men sedan den 18 januari har jag i princip tränat löpning tre gånger i veckan. Har blandat väldigt mycket gång med jogg - och ibland korta, halvsnabba intervaller. Det har hjälpt mig att ta det lugnt. Knä och rygg håller (peppar, peppar, ta i trä), och rent allmänt mår jag bättre.

Fast det har känts som om inget hänt under alla dessa månader. Orken/flåset har liksom aldrig funnits. Men de senaste veckorna tycker jag mig ha märkt av en förändring, en liten förbättring med flåset. Det är inte så att jag springer fort precis, men jag orkar hålla i en långsam löpning något längre än förut. T ex sprang jag i en hel timma i sträck för några dagar sedan (9,94 km). Det gav mig ett visst hopp om att kunna springa Midnattsloppet under 60 minuter. Vi får se...

Mitt Guld- Silver- och Bronsmål är:

Snabbare än 60 minuter = GULD

Snabbare än 65 minuter = SILVER

Snabbare än 70 minuter = BRONS


Backträning har mest genomförts i form av promenader. Löpning i långa och branta backar får komma i framtiden.


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet