Uthålligheten är minimal

 Ska väl inte tjata för mycket om mitt hälsoläge, men oundvikligt då hälsan styr stora delar av mitt liv just nu. Någon löpträning har jag inte orkat med i veckan - men i dag klev jag upp ur sängen och stack ut och sprang en runda på några kilometer. 

Det blev bara en kortis. Jag vet tydligen inte riktigt hur man gör när man tar det lugnt. Det känns inte så ansträngande när jag startar, men sen ser jag på klockan att det går lite för fort i förhållande med vad jag orkar just nu. Så även i dag, vilket resulterar i att jag inte orkar springa så länge. Konditionen och uthålligheten finns inte - men det fattar inte min tröga hjärna... Skulle verkligen behöva någon som hjälpte mig hålla ett lägre tempo... Men, men, bara att kämpa på!


Gårdagens hemlagade lunch: lax, potatis, sockerbönor och romsås. 
After run



Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro

Ångestfyllda SLA-loppet