God jul allihop

Dan före dopparedan... Har haft en veckas ledighet och har ytterligare några dagar kvar. Ända till fredag kväll faktiskt. Då jobbar jag tre nätter innan ytterligare en ledig vecka väntar.

Träningen rullar fortfarande på sparlåga, men i kväll tänker jag försöka ta mig till gymmet. Ska väl få till lite löpträning någon av juldagarna också. Satsar ju på kortare pass nu än förr. Lite tuffare träning. Om inspirationen finns blir det kanske 2x5 minuter med puls i den högsta zonen.

Just så ska jag ju träna enligt rådet från 30k i Skövde. I alla fall om jag vill få upp mitt konditionsvärde och kunna springa en snabb mil så småningom. Upplägget har jag med mig men varje pass kör jag på känsla efter dagsform, så vi får se vad det blir. Tänker att jag allteftersom man blir bekvämare i dessa intervaller öka på dem i både längd och antal - upp till 4x8 minuter kanske. Och det behöver ju inte gå fort varje gång man springer heller. Ett pass i en lång backe får upp pulsen rejält, utan att det går speciellt fort.

Med dessa ord om framtida blandad träning vill jag önska er alla en riktigt god jul! Ha det GÖTT!!!






Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet