En inomhusvecka

Trots att hälsan inte varit helt hundra den här veckan, har det ändå blivit riktigt bra träning... Tre vändor till gymmet har det blivit, med mina vanliga styrkeövningar + en ny övning - marklyft med skivstång, på ett ben. Förutom att det tar fint i rumpmusklerna är det även en bra balansövning. Det är inte lätt, men det funkar. Två pass på löpbandet har det blivit också. I dag med fem kilometer där varje kilometer ökades i tempo. Startade första kilometern i 6:30-tempo tills de sista 500 meterna som fick gå i 4:30-tempo. Just det tempot är centralt för mitt framtida "sub45-mål" - så det vill jag vänja mig vid så gott det går.

Men jag har inte bara varit inomhus den här veckan. Många långa promenader med Selma har det blivit, och jag har hjälpt min mor att flytta en del möbler till hennes nya boende också. Utöver detta har jag burit upp mina nya hallmöbler här hemma. Det blev riktigt bra! Så som ni förstår är det inte bara gymmet som erbjudit utmaningar den här veckan.

Till helgen blir det lugnt. Promenader med Selma och chill hemma. Ska bli skönt! Behöver det nu. Trevlig helg!

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet