Vintern har rasat ut?

Nä, någon Valborg firade jag inte i går. Det blev ett kort löppass, en promenad med Selma och en film istället. Det händer mycket just nu och måendet går upp och ner hela tiden. Det har skett stora förändringar på jobbet och jag har förlorat många arbetskamrater nu i april. Riktigt tungt!

Träningen är tung den med. Jag har i och för sig fått in en regelbundenheten för löpträningen, men det går trögt. Kroppen vill liksom inte svara. Benen är tunga och orken obefintlig. I måndags gladdes jag åt att min tröskelträning funkade - i två intervaller. När jag sprang intervall nummer tre och fyra försökte jag hålla samma tempo som i de första två, fast det var svårt. Jag tog slut och fick slita hårt för att orka mig igenom respektive 5-minuters-intervall. Riktigt så ska väl inte en bra tröskelträning gå till? Men alla fyra intervallerna blev av, och de gick i exakt samma tempo. :)

Nu i maj månad är det många saker jag hoppas på. Mitt nya arbetsschema t ex. Byter helg och börjar jobba natt. Det skapar sjukt många fler valmöjligheter för kommande löplopp, och det ser jag fram emot. Styrketräningen måste starta upp, och pollenallergin får gärna gå över snart. Sen vill jag ju att löpningen ska börja stämma igen. Fortsätter med det program jag följer plus att jag har några egna idéer.

Har lite grejer jag pysslar med här hemma också. Först och främst tänkte jag få till sovrummet, som nu ska utrustas med en kassettrullgardin med sidoslussar, för att det ska bli ett skönt rum att sova i. Själva gardinen håller värsta dagsljuset ute med 100 procent, så det här ska nog borga för en total mörkläggning av rummet, och därmed god dagsömn...


Pustade ut hemma i tv-hörnan tillsammans med Selma direkt efter Valborgs 5 km korta löpning 


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet