Den inställda löpningen som blev av...

Tänkte dra iväg på en lång löprunda tidigt på förmiddagen - men då jag vaknade hördes regnet smattra mot sovrumsfönstret, så jag drog täcket över huvudet igen. Är sällan som jag ställer in ett tänkt löppass pga dåligt väder men den här gången gjorde jag det. Var ju inte så längesedan som jag var hemma med förkylning och pollenallergi på en gång, så ville inte riskera att dra på mig den där förkylningen igen.

Men, men... Frampå dagen skingrade sig molnen och solen tittade fram. Den kyliga luften värmdes upp något så jag bestämde mig för att byta om, och ge mig ut på den där långa löprundan jag ställde in på morgonen. En 26 kilometer lång tur på asfalt blev det och upplägget var 5 minuters gång i uppförsbacke följt av 35 minuters lågpulslöpning. Denna avslutades på samma plats där promenaden hade startat, och där å då repeterades det hela igen. Totalt fyra varv blev det, på samma sträcka, och allt avslutades med en kort nedvärmningssträcka. Jag var aldrig mer än två kilometer hemifrån - och så ville jag ha det eftersom jag var osäker på om jag skulle orka med ett långt pass i dag. Nu hade jag friheten att avbryta när som helst...

När jag kom hem duschade jag och fixade sedan till en eftermiddagslunch (grillat med potatis- och grönsallad). Drack Ramlösa Mango till. Den drycken var fantastiskt god! Nu mår man gott i tv-hörnan hemma. :)


Tåhävningar efter passet

Kallt i dag men våren blommar

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet