Vinterlöpning på Billingen

Efter onsdagsnattens tolv timmars tjänstgöring följde sex timmar med skön sömn - och direkt på det en mils löpning i ett härligt vinterlandskap uppe på Billingen. Det var återigen låg puls som gällde och den var inte helt okomplicerad att hålla pulsen nere då jag började med 120 meters höjdstigning på de första 1,5 kilometerna. Blev en del promenad i backen kan jag säga.






Som ni ser på bilderna så bjöds det på en del snö där uppe på berget. Men det var inte djupt och det var relativt lättsprunget. I nedförsbackarna fick man ta det lite försiktigt bara, för det var lätt att halka omkull om man försökte bromsa upp farten då. Klarade mig som väl var och fick några hastighetstoppar som bonus... En mil blev det som sagt. Och jättebra träning, inte minst med tanke på alla höjdmeter som jag samlade ihop (runt 160 stycken). I dag, fredag, ska jag mest ta det lugnt. Å så är jag ledig hela helgen dessutom. Inget direkt planerat då heller. Men nu ska jag se till att få lite sömn - för jag har jobbat i tolv timmar den här natten med. Så jag säger "god morgon och god natt..." :)


Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro