Vad gör det om 100 år?

Det har varit en tung och jobbig vecka och någon träning att tala om har inte blivit av. Däremot blev det några promenader med Selma - det där jag kallar vardagsmotion ni vet. Dagens tur över Våmbs ängar var riktigt fin och vi njöt båda av det fina vädret och den kalla luften. Men någon löpning den här veckan, det har det inte blivit än. Ingen styrketräning heller för den delen... Orken har inte funnits!


Bilder från dagens promenad





Men så får det bli ibland. En liten paus då livet inte alltid rullar på i samma trygga spår. Det händer att det "kränger till" - man kommer lite ur balans och behöver en stund för vila och eftertanke. Promenader i skön natur är ett perfekt verktyg för att hantera det! Löpning med för den delen men då måste kroppen vara med. Jag tror nog att jag snart ska komma ut i löpspåret igen. Jag behöver det! Man får inte vara rädd för några dagars uppehåll, jag menar, vad gör det om 100 år?

Ta hand om varann och ha det gött!



Och ett par bilder från onsdagens tidiga måne i sällskap av Venus


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet