När det inte går ihop...

Ibland går inte livet ihop. Många tankar och massor att göra. Å så finns inte orken... Alla "måsten" som inte blir av - och inte heller all träning. Är inne i en sådan period nu. Promenaderna med Selma (hunden) är naturligtvis prioriterade, hon MÅSTE komma ut. I dag gick morgonen och förmiddagen åt till en långpromenad, tvättstugeaktiviteter och sömn. Det sistnämnda var väldigt nödvändigt men egentligen fanns inte tiden för sådan aktivitet...

Vid lunchtid var tvätten äntligen klar men min tanke om att hinna med lunch, löpning och en promenad med Selma igen, innan jobbet, tycktes vara en omöjlig ekvation. Insåg rätt snabbt att jag inte skulle hinna med det, så jag bestämde mig för att köra ett kombinerat träningspass och promenad, såsom jag gjort förut. Tog på mig de nytvättade träningskläderna, kopplade Selma å så gav vi av oss ut, uppför Billingens sluttningar.





Vi gick, stod still och joggade. Selma blängde på mig emellanåt och då tog jag det lite lugnare. Sex kilometer skogslöpning senare var vi framme vid kvartersrestaurangen och därifrån köpte jag hem dagens lunch (fisk och kokt potatis). En snabb dusch, äta och sen iväg till jobbet. Det var en effektiv kort eftermiddag, tycker jag. Det går om man vill...



Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet