Hemska december

Årets sista månad är här, och nu kanske en del av er provoceras då jag berättare att det är en månad som jag går in i med blandade känslor. Avskyr stressupplevelsen inför jul, men älskar lugnet som julhelgen brukar ge. Pyssel och julklappsjakt tilltalar mig inte ett dugg! Ser faktiskt mest fram emot när första vardagen efter nyårshelgen kommer - för då åker alla julgrejer bort. Då tillfrisknar miljön här hemma och ljuset blir allt starkare för var dag som går. Stressen försvinner...


Kopparstaken är framme

Träning då? I år når jag inte upp till förra årets nivå, och det gäller både styrketräning och löpning. Mest beror det här på min sega start på året, kom egentligen inte igång förrän till sommaren - och då var det för varmt... Hösten har gått bättre och nu ligger regelbundet jag på 2-4 löppass per vecka, vilket är en bra rutin. Tyvärr går det sämre med styrketräningen. Men skam den som ger sig.

Aja, veckan som gick var ganska lugn. Ett par mils löpträning fördelat på tre pass (5+10+5 km). Inga hårda pass och inte alltför lugna heller. Den kommande veckan får räcka med ett par pass bara. Kroppen känns en aning sliten så jag tror lite extra vila kan göra gott. Kanske kan behövas för extra krafter också, denna hemska månad...


Från söndagens promenad uppför Strupen. På kvällen fem kilometers löpträning.


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet