En stjärna på löpning?

Även om formen inte är på topp så blev det ett försök för ett lite tuffare pass i kväll. Körde ett intervallpass med fyra stycken supertusingar (100 + 200 + 300 + 400 meter = 1.000 meter) i snöslasket på Skövdes cykelbanor. Men innan jag sprang var jag hemma hos min mor. Som vanligt blev det kaffe, prat och ett besök i matbutiken. Något gott att äta måste man ju ha inför julen...


Är ingen stjärna på löpning precis...



Så när jag kom hem till mitt igen så bytte jag om och stack ut för en stunds löpträning. Det blev en mil och var riktigt skönt att få ta ut sig. Min kondition är ju som sagt inte den bästa just nu, så tempot i de olika intervallerna varierade verkligen. Är man i bra form orkar man hålla ett mer jämt tempo. Men just nu var det viktigaste att komma ut och få jobba. Det fick jag...

- - -

FAKTA - Supertusingar:
Uppvärmning ett par kilometer + stegringslopp.
Supertusing, set: Spring 100 meter i tänkt tempo. Vila 30 sekunder. Spring 200 meter i samma tempo som 100 meter. Vila 30 sekunder. Spring 300 meter i samma tempo som 100 och 200 meter. Vila i 30 sekunder. Spring 400 meter i samma tempo som 100, 200 och 300 meter. Se där, ettusen meter i bra tempo... Återhämtning i fem minuter (gå/jogga eller vad du vill). Repetera supertusingarna i så många set du tycker är lagom. Avsluta med nedjogg.

Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro

Ångestfyllda SLA-loppet