Färglösa vackra november

November förknippas ofta med tråkigt väder, mörker och andra allmänt dåliga ting. Men ger man sig ut i naturen och ser sig omkring kan man upptäcka november månads färglösa skönhet. Det gjorde jag i dag - denna senhöstmånads första dag.





När jag klev ur sängen i morse drog jag på mig kläder för löpning och sen tog jag mig ut på en kort lågpulsrunda. Efter blott fyra och en halv kilometer var jag klar. Duschade och åt frukost. Selma (hunden) behövde gå ut och en lång promenad var redan planerad. Hade packat ryggsäcken och tog vägen förbi kvartersbageriet för att toppa med ett gott bakverk. Vi drog iväg mot Våmbs ängar och upp på bergets höjder. Där hade jag tänkt avnjuta min fika till den milsvida utsikten, men jag möttes av massiv dimma. Bakverket från bageriet njöt jag av i alla fall. Vilken fantastisk dag det blev. Njut av novembers skönhet du med...


Ett bakverk och en begränsad utsikt




Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet