Prövade mina trötta ben

Tjena!

Ledig dag med besök hemma hos mor i Tibro, promenader med Selma i det blåsiga vädret och när jag till slut kom hem till Skövde igen blev det löpning och gym. En fullspäckad dag igen alltså. Regnet hade dragit bort på kvällen men det blåste fortfarande en del. Jag ville ut och testa hur benen skulle klara av att springa en liten bit efter söndagens plågsamma löpträning. Det blev tre kilometer...

Distansen var helt enligt plan. Att springa långt i dag var inte min tanke. Dels skulle passet bli en värmning inför den stundande styrketräningen på Actic - och dels var det (som sagt) för att kolla hur mina trötta ben skulle reagera på ansträngningen efter söndagens plåga. Det gick bra! Benen klarade av den halvhårda löpningen och även tyngderna på gymmet. Det kändes väldigt bra och träningspasset var precis lagom. I morgon och på söndag hoppas jag få ihop ännu fler kilometer. Då får det bli längre pass för jag vill helst att veckan ska sluta på 23 kilometer eller mer.

Att kunna springa en snabb halvmara på julaftons morgon är målet jag tränar mot...

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet