Årets längsta löpning

Den gångna helgen blev riktigt bra vad gällde löpträning. Lördagens pass kan du läsa om här och söndagens löpning tänkte jag berätta om nu.

För jag hade bestämt mig för att testa ett längre pass den här gången. Förhoppningen var 15 kilometer i ett svep - men jag hade lovat mig själv att avbryta om kroppen inte ville vara med. Även på detta pass struntade jag i puls och tempo. Ville mala på med låg ansträngning bara för att klara distansen. Småjoggade fram på fina vägar och stigar, på asfalt och grus, uppför och nedför. Kroppen var med hela tiden och när jag nådde en riktigt brant uppförsbacke, då gick jag istället. Allt för att behålla samma ansträngning under hela träningspasset.

Upplevelsen att löpningen kändes lätt var väldigt skön. Att det inte gick så fort spelade ingen roll. Fixade de 15 kilometerna och lite till. Det var en delseger i sökandet efter formen. Årets (hittills) längsta löpning är nu genomförd...

Till sist vill jag gratulera Frankrike till VM-guldet i fotboll. Jag hoppades ju på Kroatien men måste säga att Frankrike ändå vann välförtjänt...


Löpning i 25-gradig värme tar på vätskedepåerna...


Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro

Ångestfyllda SLA-loppet