Livet liksom lever sitt eget liv ibland

Tjena igen!

Då jag skrev det förra inläggets rubrik så hade jag ingen aning om hur rätt jag hade - och inte heller att innebörden i den skulle få en helt annan mening än vad jag egentligen avsåg. För ganska precis en halvtimma efter publiceringen vände det verkligen - och det som skulle bli mörkare blev istället ljusare..

De senaste dagarna har varit totalt upp och ner men samtidigt helt underbara. Det mesta i mitt liv är kaos, samtidigt som allt är på väg att ställas till rätta. Inte bara för mig! Mina rutiner fungerar inte för tillfället och det var ett tag sedan jag både tränade och skrev här. Det är så himla roligt allt det som har hänt, och händer, så ni anar inte... Vi får köra ett kort inlägg i dag med några bilder. Jag grejar inte mer just nu.

I torsdags var det dags för årets första solstånd - sommarsolståndet. När klockan var 12:07 hade jag sprungit i exakt en kvart och hade en kvart till framför mig. Hade tänkt en timma totalt först men eftersom jag var en smula omtöcknad och okoncentrerad av onsdagskvällens och torsdagsförmiddagens uppståndelse, så valde jag att korta ner det hela till en halvtimma. Det blev dock en bra löprunda på drygt fem kilometer.


Just avslutat min fjortonde solståndslöpning. Inte missat en enda!

Sommarsolståndet 12:07 men ingen sol syntes till just då. Så här såg himlen ut...


På kvällen satte jag mig på hojen och drog iväg mot Halland. Regnet vräkte ner men vid Gislaved klarnade det upp något. Tog sikte på övernattning i Halmstad och strax innan stan öppnade sig himlen. Regnet fullständigt vräkte ner och ut över havet syntes blixtarna. Det var ett ordentligt åskoväder jag körde in i. Dagen efter, på midsommarafton, var himlen blå och solens strålar värmde skönt. Jag fick en fantastiskt bra helg på Bjärehalvön och Kullaberg. Fint väder hela tiden (sol och varmt), god mat och sköna vandringar. Å så go mc-åka såklart... Ett bra sätt att landa i alla mina tankar. Men jag var helt slut i både kropp och knopp då jag kom hem sent på söndagskvällen. Tur att man har semester denna veckan också.



Hovs hallar på Bjärehalvön

En bild från Kullaberg. Så häftigt där.

Magiska sommarnätter.

Ute vid Kullens fyr

På hemvägen tog jag omvägen via sjön Bolmen och Bolmsö.
Här på färjan över till fastlandet.


En dag kanske jag berättar om allt som hänt och händer. Men bara kanske! Den dagen är inte just i dag i alla fall. Inte i morgon heller. Kan bara säga att det är stort, bland det största jag varit med om, och att livet liksom lever sitt eget liv ibland... Ha det så gôtt nu allihop nu!




Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet