En dag med träningsvärk

Halloj!

I morse när jag vaknade kändes det direkt i kroppen att jag hade varit ute och sprungit dagen innan. Hade drabbats av en rejäl träningsvärk och det kändes framförallt i låren och ryggen, därför fick det bli någon timma på spikmattan innan jag klev ur sängen. Behandlade de ställen som var som mest ömma. Spikarna gjorde nog sin nytta för det har känts allt bättre ju längre dagen gått.



Utsikten mot Billingen och Skultorps nabbes silhuett var en vacker syn från Tovatorp, P4:s övningsfält, på gårdagens långa löprunda. 

Upprinnelsen till träningsvärken kom från i går kväll, då jag var ute på en lite längre löprunda. Låg puls och minst åtta kilometer var mitt mål. Pulsen höll jag låg, men jag joggade nästan sex kilometer längre än tänkt. Det var en riktigt skön kväll då solen precis var på väg ner, så jag kunde inte låta bli. Det hann bli ganska mörkt ute innan jag en och en halv timma senare var klar - och på tunga ben gick upp de 48 jobbiga trappstegen till lägenheten. Bra pass! Längsta löprundan (som i stort sett bara innehållit löpning) i år.


Mina helsvarta skor var inte så svarta längre efter löpningen på övningsfältets torra stridsvagnsspår


Onsdagen har jag tillbringat hemma hos mor i Tibro. Det var ett tag sedan jag såg henne, så det var efterlängtat. Att gräsmattan redan var klippt gladde mig mycket i dag. Hade ställt in mig på att klippa och hade packat med mig ombyte. Den här dagen var lika varm som de senaste dagarna har varit så jag räknade med att få svettas rejält när jag skulle klippa. Nu slapp jag alltså det, och vi fick mer tid för att umgås istället. Gött det för jag var rejält trött.


Äsch, inte så snyggt upplagt kanske - men jag hade gjort i ordning en rejäl portion färskpotatis och sill till mig och mor.


Fick umgås med dottern i kväll också. Vi satt på balkongen och samtalade och såg dagens sista solstrålar försvinna. Visst är de här ljumma sommarkvällarna riktigt sköna, tycker ni inte det? Sitter faktiskt fortfarande ute i denna sena timma och skriver det här inlägget. På mobilen ser jag Fast & Furious 8, med stadens stilla brus i bakgrunden. I söder syns Jupiter och månen som de två ljusstarkaste himlakropparna och när klockan blir 23:45 dyker den starkt lysande ISS upp i sydväst för en lång överflygning här. Rymdstationen kommer synas i ungefär åtta minuter. Efter den föreställningen ska jag nog surfa runt en stund på nätet. Blir troligtvis en sen kväll det här. Jo, jag är ledig från jobbet i morgon med, så det är ingen fara. Selma är också en sjusovare, så vi slöar väl en stund på morgonen. Förresten, jag har bara fem arbetspass kvar innan min semester börjar... Den är riktigt efterlängtat! Men först och främst ser jag fram emot en varm och skön morgondag.

Sommarhälsningar från mig! 


Det är ute att blogga, va? Eller? Nja, jag bloggade ute i kväll i alla fall... ;)


Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro