Throwback Thursday: I'm a winner!

Vissa torsdagar i framtiden tänkte jag dela med mig av något minne från dåtiden. Tar och öppnar med mitt personbästa på milen...

Det var egentligen smått otroligt det som hände en aprildag i Oslo 2015. Att lyckas springa en kuperad mil på under 45 minuter var en avlägsen dröm för mig. En dröm som jag hade svårt att tro skulle kunna bli verklighet.

Från starten på Karl Johan

Men på något sätt lyckades jag hålla tempot loppet igenom. Avgörandet var nog målmedvetenheten och att viljan vann över huvudet som skrek "nej, nej, nej" vid 5/6 kilometer och på de två sista. Minns att jag tänkte på vad Micke/Bengt skulle gjort i slutet av ett lopp. Vika ner sig? Aldrig! Trots att jag var helt slut lyckades jag springa i mål på 44 minuter - 44:43. Alltså, den känslan... Kände mig bäst i hela världen. Ett gött minne att ta fram ibland.

I'm a winner!

Mer om loppet kan du läsa här om du vill: Sentrumsløpet i Oslo

Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro