Skön vinterlöpning i Tibro

Vilken fin vinterdag vi haft i dag. Precis innan solen gick ner knöt jag på mig löpardojorna och drog ut på en lång och skön löprunda.




Ni som vet lite om Skaraborg känner kanske igen Kyrkefalla kyrka i Tibro (bilden ovan). Solen som var på väg ner fick delar av det frostiga vinterlandskapet att se rosa ut. Otroligt läckert - och jag var bara tvungen att stanna till och ta några fler (suddiga) bilder...


Prästgården

Solnedgång över fälten mot Källefall vid Hörnebo.

Pökan (jo, det heter faktiskt så...)

Foto-stoppen störde i och för sig mitt upplägg, där målet var att springa i så jämt tempo som möjligt. För att klara det bestämde jag mig för att det skulle gå i ett relativt lågt tempo (5:45/k). Då skulle det bli lättare att hålla samma tempo under hela långlöpningen.


Vad hände med tempot strax efter timmen? (ha, ha, ha, ha)


Efter två mil var passet klart. Min summering blir: "Ett himla skönt pass som aldrig blev riktigt ansträngande. Svårt att hålla det tänkta tempot, men det blev rätt bra ändå. Skönt med vinterkyla! De fantastiska vyerna där solen och snön spelade stor roll gav löpningen en extra dimension..."


Källefall på "andra varvet" mot Hörnebo.




En bonusbild från dagen:

Från morgonens promenad med Selma. Skuggorna blir väldigt långa just nu...

Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro

Ångestfyllda SLA-loppet