Plötsligt en jul

Dan före dan... Kära vänner, i morgon är det julafton med allt vad det innebär. Men ingen uppesittarkväll för min del i dag. Nä, tidigt i säng - ställa klockan på halv fem - och sedan upp och iväg till jobbet för tjänstgöring i tolv timmar. Start klockan 06:00.

Även i dag har jag jobbat ett sånt där långt pass. Likadant varje helg man jobbar, så en viss vana har man ju fått efter alla år. Fast det känns numera. Man blir trött av de här långa passen... Men, men, orkade i alla fall ut på en löprunda i kväll. Hade trevligt sällskap med mig också. Det gör löpningen lite lättare och kilometer efter kilometer bara försvinner då man springer där och småpratar. Tack för sällskapet på milturen, Anna. Jag gjorde ett hopplöst försök att skriva God Jul på löprundan. Som ni ser nedan så gick det allt annat än bra... (hahaha)



Med kvällens runda har jag fått ihop 130,6 mil i år. Bara 3,4 mil kvar till tangering av förra årets löpmängd. Har faktiskt lyckats hämta in några mil så här i slutet av året. Den första augusti i år låg jag nästan 25 mil efter samma period förra året (1 januari - 31 juli). Har lyckats plocka in en hel del alltså, och bara i det sista kvartalet i år har jag hittills sprungit 16,8 mil längre än motsvarande hela sista kvartalet förra året. Nu räknar jag med att fixa tre löppass till i år - varav en långlöpning på nyårsafton.

Tycker de långa passen gått riktigt bra annars. Det har blivit rätt många sådana den senaste tiden, men gubben får vara lyhörd för hur kroppen svarar. Det är lätt att dras in i ett positivt flow å plötsligt sitter man där med en skada som smugit sig på nånstans. Brukar faktiskt lägga in något extra vilopass i min "varannan-dags-löpning" - just för att ge kroppen den där ytterligare vilan som kan behövas. Milhets i all ära, men man måste vara lite klok också...

Tiden går ruskigt fort och nu står som sagt julen för dörren. Det är möjligt att det blir ett kort juluppehåll här på bloggen, men det är inte helt säkert. Kan bli nått kort inlägg. "KAN bli", som "Grill-Anders" Svensson från dokumentären 'Plötsligt i Vinslöv' kanske skulle sagt... (Läs mer om Grill-Anders här.)


Önskar er alla en riktigt

GOD JUL!

Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på