Motgångar och underbara supertusingar

Tyvärr är det väl inte så mycket till inspiration jag kan bjuda på nu men här kommer ett kort inlägg ändå...

I går var jag och två kamrater ute och körde supertusingar tillsammans. Det blev tre stycken till antalet och jag varierade tempot utefter allas miltempo. Själv har jag ju som mål att springa milen på ca 45 minuter - gärna under - så jag drog på så gott det gick (runt 3:30-tempo) på "min supertusing".

På de efterföljande två intervallerna höll jag de andras tänkta tempo (dvs lite snabbare än deras måltempo på milen). Det var riktigt kul att få vara "farthållare" och vi lyckades väl tillsammans. Bra jobbat, Elin och Jacob!

För övrigt är det fortfarande allmänt ganska motigt. Det sätter sina spår, även i träningen, och jag har inte riktigt den psykiska driven att ta i å kämpa. Tungt och jobbigt e det... Jag har sagt det förut och jag säger det igen - det är då man måste tillåta sig att bromsa ned en aning. Gå ner på en lägre växel helt enkelt, utan att för den skull lägga av. Snart är man förhoppningsvis i form igen...

Promenader är bra. Selma visade stort intresse för ett gäng fårskallar... 

Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på