Vilken dag!

Oj, vilken dag! Det har varit full fart från morgon till kväll och nu i denna sena timme känner jag mig riktigt trött. Men jag ska försöka få ihop ett blogginlägg ändå...

Min mor behöver en del hjälp - så gräsmattan klippt, mat inhandlad och så passade jag på att fira henne så här dagen efter mors dag också. I går jobbade jag ju, så det fanns inte tillfälle då. Men det var helt okej för hon hade inte haft en tanke på vad det var för dag i går. Äldste grabben var med också och vi satt alla tre och pratade över en kopp kaffe med tilltugg. När vi åkte hem tog jag och grabben vägen förbi Burger King på Stallsiken och köpte varsin hamburgare. Smakade bra för jag var hungrig efter all fysisk aktivetet hos mor (gräsmattan är stor och fick klippas två gånger).

Sen blev det en promenad med Selma (bra efter hamburgaren) och ett samtal till Gilbert på Salong Vasa i Vasastan. Han hade tid: 16:30. Tog bilen dit för klockan 17:00 skulle Micke starta sitt löppass uppe på berget och där ville jag ju vara med. 16:51 var maskinklippningen klar och jag hann fram med några minuters marginal. Vi blev ett gäng på sju personer och Micke hade utlovat lågt tempo. Det blev Billingehus-loppets bana fast i motsatt riktning än den som tävlingen går i. Första kilometern gick i makligt tempo men sen trissades tempot upp något. Efter en del förvirring i vissa vägskäl, tuffa uppförsbackar och stekande sol så var vi tillbaka vid målet. Då hade vi avverkat en kvartsmara. Men det var inte nog för mig...


Billingen bjöd på grönska och sol


Jacob ville dra ut på en lugn runda. Jag hade sagt att det skulle bli lugnt och han föreslog två varv på Gröna milen, men resultatet blev sju kilometers löpning. Den löpningen blev rejält lugnare än den innan, vilket passade mig bra. Totalt fick jag ihop 17 kilometer. Inte så dåligt ändå - men det gick åt mycket vatten under löpningen. När jag kom hem blev det ännu en promenad med Selma, dusch och kvällsmat. Sveriges match på TV4 mot Slovenien var väl ingen höjdare precis - men Volvoreklamen med Zlatan i huvudrollen höll hög klass. Precis som Volvo Cars reklamfiler har gjort sen den första reklamfilmen med Zlatan presenterades.



Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro

Ångestfyllda SLA-loppet