Winterrun i fara?

Jag är lite orolig för att det inte kommer att gå så bra i Winterrun på lördag. Jag känner mig nämligen i ovanligt god form...

För det mesta brukar jag känna mig i dålig form inför mina lopp och då brukar jag prestera bra när det väl gäller. Men nu känns nästan allting bra, pulsen t ex ligger på behagliga 45 här i teve-soffan, och det gör mig en smula orolig. Kan man känna sig i bra form inför ett lopp och trots allt göra bra ifrån sig? Eller kommer det gå åt skogen i Göteborg till helgen?

Men jag får försöka hitta nått som inte är så bra. Som benen. För mig är dom ganska viktiga vid löpning men jag har rätt ont i låren av nån slags träningsvärk. Gör vad jag kan med min foam roller, stretch och lätt träning för att lindra smärtan. Skulle behöva riktig massage också men den lyxen får jag nog vara utan. Och när jag tänker efter lite till så har jag nog en del huvudvärk också, förmodligen orsakad av värken i skuldrorna, axlarna och i nacken. Det är ju inte heller så bra inför ett lopp. Men tänk om allt det här går över. Då blir det nog ett riktigt skitlopp...



Nästan som massage när man kör med sin foam roll på de delar av kroppen som smärtar (fler övningar här), men inte lika avslappnande som riktig massage ger. Här kör jag baksidan av låret i vardagsrummet och smärtan släpper mer och mer dag för dag. Förhoppningsvis helt borta tills på lördag...

I går var jag ute på en kort löprunda i månens sken.
Sprang lugnt och fint för att om möjligt skaka loss lite av träningsvärken i låren. Det släppte lite. I morgon blir det en sista runda innan lördag - ett kort intervallpass för att säga till kroppen; "hej, det är snart dags att prestera, hörru!"

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet