Förkylning på gång?

Det är helt galet vad snabbt snön försvann här i Skövde. På bara några dagar tog regnet, blåsten och det milda vädret bort i stort sett allt. Det är väl bara uppe på Billingen och i slalombacken som det finns snö kvar.

För precis en vecka sen hade vi riktig vinter här. Nu är det nästan vår. Snön är borta, vägbanorna är torra och man börjar nästan tänka "motorcykel" och "rullskidor". Men det är inte bara vädret som slagit om. Min hälsa är i svajning också för i dag kallsvettas jag, har ont i kroppen och halsen å det bränner i näsan. Visst e det synd om mig? Jag hoppas detta försvinner minst lika snabbt som snön och vintern försvann. Inget annat att göra än att ta det lilla lugna fram till dess. Men det är i alla fall inte värre än att jag kan jobba och ta lite promenader. Om en stund ska jag och sonen ut på en promenad med Selma. Det blir min andra i dag och det är inte omöjligt att vi lägger in några korta sträckor med jogg på den promenaden. Sen ska jag gå mina fyra kilometer till jobbet också - så jag får nog ihop min mil i dag med...


För en vecka sedan...


...och i dag. Kontrasten!



Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på