Superblodmåne och superintervaller

Såg ni den superröda supermånen i morse? Om inte så missade ni något verkligt häftigt. Jag fick några bilder med mobilkameran men de var ingenting mot de bilder min vän Erling tog! Kolla in dessa i slutet av detta inlägg.

Den tidiga morgonen med en promenad med Selma och månspaning fortsatte med frukost, jobb, en promenad med Selma igen, en löprunda innehållande intervaller och ytterligare en promenad med Selma, där jag bevittnade ännu en häftig månuppgång (ja, jag var ute i går med). En gigantiskt stor orange måne steg snabb upp över horisonten och det var sååå himla mäktigt att se!

Ja, ja - det är ju MÅNdag... Men nu snackar vi intervaller istället! Jag har inte världens bästa löpkänsla just nu, så jag tyckte att det skulle passa bra med några korta och snabba intervaller för att få lite fart på benen. Efter uppvärmningen tryckte jag därför på ordentligt i 30 sekunder och vilade genom att gå lika lång tid efter varje. Det kändes rätt bra och jag fick extra energi av det. Pulsen och flåset fick jobba. Nedvarvningen gick rätt så snabbt efter intervallerna (som hamnade på tider mellan 3:42 - 2:54-tempo - riktiga superintervaller tycker jag). Det var en skön början på den här veckan som enbart ska innehålla intervallpass av olika slag.

Men nu tycker jag att ni ska kolla in Erlings bilder istället!!! :)


För mina FunBeat-vänner
 
 
 
Bild: Erling B

Bild: Erling B

Bild: Erling B



Å så en bild från mig också:
Racerskorna var på i kväll...

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet