Måndag - benjobbardag!

En länge-vandring och ett långt löppass. Gårdagen innehöll ganska mycket benrörelser...

Jag och Selma tog en lugn och skön vandring utmed Billingeleden upp mot Simsjön och hem igen. Det blev väl en dryg mil men vi tog det som sagt lugnt och vi stannade till lite då och då och njöt av allt naturen har att erbjuda just nu. Efter att varit hemma en stund (vilat lite och ätit lunch) tog jag bilen upp till berget för att träffa Elin och gänget hon hade dragit ihop för en 15k-runda.

Det var bestämt att vi skulle springa i ett behagligt tempo. Jag hade redan innan förvarnat om att jag ville lägga in några intervaller. Efter två kilometer började vi (Stefan hängde på) med dessa. Först en sex minuter lång intervall, sen en på fyra minuter och till sist en på två minuter. Mellan varje intervall vilade vi genom att gå tillbaka och möta resten av gänget. Tre kilometer senare var vi klara och resten av passet joggade vi tillsammans till dess vi nådde våra femton kilometer. Det blev en himla trevlig tur och regnet märkte vi knappt av. Ett distans- och intervallpass i ett. Min mage var dock lite i olag så jag kunde inte tycka på i min löpning som jag ville mot slutet. Det är ett elände när magen inte vill vara med...

Claes, Stefan, Elin, Jacob och jag

Såg att det är röjt en del i slalombacken - så det går nog att träna en del där med... :)

Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro