Skön intervallöpning

Just hemkommen efter ett skönt intervallpass ihop med Anna, Elin och Jacob. Det är kul att springa tillsammans. Man inspireras av varann och har roligt. Och vädrets makter visade sin bästa sida denna sköna försommarkväll.

Vi träffades vid Elins källa nära P4 och Pansarvallen. Började med en lätt uppvärmningsrunda på ett par tre kilometer. Vi tog det lugnt och småpratade medan vi joggade fram. När vi var tillbaka äntrade vi grusbanan runt fotbollsplanen och förberedde oss på lite snabbare löpning genom att köra fyra stycken stegringslopp (vi sprang 60 meter i ökande tempo och höll fokus på ett bra löpsteg, och gick tillbaka efter varje). Sen satte vi igång med själva intervallerna! Vi hade bestämt oss för att köra fem stycken tre-minutrare i valfritt tempo. För min del hade jag bestämt mig för att köra i ett 4:30-tempo eller kanske lite långsammare eftersom jag inte kände mig helt i form. Men det gick snabbare! Låg mestadels runt 4:00 - 4:15-tempo. Den sista intervallen till och med en bit under fyra minuter.

Ett helt lagom ansträngande pass som avslutades med en lätt nedjogg och lite tjöt efteråt. Cykelturen hem, ej att förglömma. Den hjälpte till att jobba ur en del trötthet ur benen också. Vi var alla rörande överens om att det var ett kanonpass. Kan det bli annat på P4 och Pansarvallen...




 
Nått fel på aptiten har det aldrig varit - men i dag är Selma på lite bättre humör. Jobbigt med kragen men hon är väldigt tolerant. Nu hoppas vi att såret läker snabbt så hon slipper denna framöver.

Kommentarer

  1. Mästercyklisten8 juni 2015 kl. 18:04

    Jag är fortfarande lyrisk efter intervallerna!.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt! Bättre att du håller dig till löpning än att upp å krångla på en cykel. Låter lite för avancerat...

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro