Göteborgsvarvet igen...

Tack vare att dottern och hennes kompis skulle se på One Direction på Ullevi i Göteborg i går så fick jag en riktig långpromenad. Och i dag toppade jag den promenaden med ett härligt intervallpass i löpskorna.

Vi drog iväg mot Göteborg redan vid 11:30-tiden, trots att insläppet inte skulle ske förrän 16:30. Vi hittade en parkering på Gårda, alldeles intill Ullevi. Därifrån tog vi en promenad till Avenyn för att hitta nått att käka. Det blev ett besök på en Mc Donalds och sen tillbaka till Ullevi och bilen igen. Efter att ha slappat där ett tag så ställde sig tjejerna i en av de många oändliga köerna. Under tiden de var där i kön och sen lyssnade på förbanden, och till sist själva huvudnumret, gick jag en lång promenad i de centrala delarna av Göteborg. Satt och njöt av solen på lite olika platser, tog en fika och fick sammanlagt ihop 19 kilometer gång. Tänka sig - det var ju nästan som ett helt Göteborgsvarv.

Efter konserten var vi glada över att ha hittat en så bra parkering. Det tog oss bara 10-15 minuter innan vi var ute på motorvägen på väg hemåt. Det blev ändå sent och jag var i säng först vid 01:30. I dag har jag känt mig ganska seg. Tog en promenad med Selma på förmiddagen och åt en sen frukost vid 11:30. Somnade till en stund vid lunchtid och när jag vaknade var jag så fruktansvärt seg och hängig så det fanns inte... Det blir ingen riktig ordning på något när man har semester. Kollade in vad jag har för träningspass den här veckan och bestämde mig för att ta intervallpasset. Valet föll på femton stycken 30/30-intervaller. Ingen press på att det skulle gå snabbt, 4:20-4:30-fart skulle duga fint. Jag kunde konstatera efteråt att den långsammaste 30-sekundaren blev i 4:10-tempo. Den sista i 2:56-tempo.

Ett bra pass blev det i alla fall och så här efteråt känner jag mig mycket piggare. Var en sväng till Kungslena kyrka på sena eftermiddagen. En fantastiskt fin medeltidskyrka (1100-tal) belägen högt på foten av Varvsberget. Efteråt blev det en fika med hembakat och kaffe i församlingshemmet och till sist en liten bergssafari. När man kör på kanten av Varvsberget och Gerumsberget har man en härlig utsikt över Falbygden. Identifierade fler platåberg som Ålleberg, Mösseberg, Brunnhemsberget, Borgundaberget, Billingen och det närbelägna Plantaberget. Det var fint. Och intressant!

Hemma igen tog jag det lugnt en stund innan jag plockade fram cykeln och tog en stillsam tur på random vägar i stan. Gött å trampa bort lite löpning och gång ur benen. En timma senare var jag hemma å käkade kvällsmat.


Många förväntansfulla utanför Ullevi. De flesta tonårstjejer.

Jag hade den här utsikten ett tag...

Gick förbi Liseberg

Final på Ullevi! Klockan är 22:35

På besök i Kungslena kyrka i dag. Just nu en öppen Vägkyrka.

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet