Tvingade mig till gymmet i dag

Nu är jag inne i en sån där gnällperiod igen. Och med rätta, tycker jag (kanske bara jag?). För när jag hela tiden känner mig orkeslös och bara vill sova, sova, sova - fast det egentligen inte är det jag VILL - då är det lätt att bli frustrerad och gnällig...

Ja, jag är verkligen helt ur slag just nu. Har plockat fram mina kvarvarande mediciner och beställt nya. Det mest påtagliga av pollenallergin som härjar i min kropp just nu är tröttheten. Sen finns oron i bakhuvudet om att jag plötsligt kan få väldigt svårt att andas (vilket hände förra våren). Därför försöker jag se till att inhalatorn är med mig hela tiden.

Jag hade lika gärna ha kunnat stanna hemma och degat i soffan i dag. Men det gjorde jag inte, även om det tog emot en del att ta sig till gymmet. Jag hade väl sovit 11 timmar ungefär (mot normalt 6-8 timmar) och var fortfarande vansinnigt trött när jag masade mig upp ur sängen och fixade lite frukost. Efter det tog jag och Selma vår en-timmas-promenad och sen var jag iväg och pumpade däcken på cykeln. Det börjar bli dags att använda den nu. En lagom uppvärmning inför gymmet (där jag skulle "pumpa" mig själv). Men jag fick verkligen tvinga mig dit i dag - men väl där så bestämde jag mig för att köra ett pass med extra mycket tyngd på vikterna. Det gick bra! Det blev faktiskt ett riktigt bra pass och jag känner mig hur nöjd som helst så här efteråt - men jag är fortfarande väldigt trött. Tyvärr. Bara att bita ihop. Om en stund ska jag ta mig till jobbet. Funderar på om jag ska våga testa ett lätt löppass tidigt i morgon bitti, innan all pollen vaknar till och far runt i luften. Men vi får väl se om jag ens klarar av att vakna så tidigt...




Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet