Löpning jag helst inte vill göra...

Vad gör man när det står löpträning på schemat och det är vackert väder ute? Jag tog raka vägen till gymmet och körde ett intervallpass på löpbandet. Inte riktigt min grej precis...

Det låter ju lite konstigt, va? Springa inomhus när förutsättningarna tycks vara dom bästa för att springa utomhus. Dessutom gillar jag ju inte att springa på löpband och då blir ju det hela ännu mer förvirrande... Men jag kände att det var värt ett försök eftersom luften är full av pollen - och pollen tycker inte min kropp om. Det är svårt att springa när man knappt kan andas och blodet inte kan syresättas ordentligt. Men inomhus funkade det rätt bra, även om jag tycker det är tråkigt och dötrist och tråkigt... Jag kunde springa ganska obehindrat på bandet trots att jag var lätt påverkad av pollen från start. Men bäst av allt var att jag slapp att dra i mig en massa nya pollenpartiklar medan jag sprang. Så nu mår jag bra efteråt också.

Det blev ett intervallpass med 30/30-intervaller. Det var änna gött å känna att löpningen funkar. Svetten rann och jag var mer än nöjd att kunna ge järnet, om än bara i korta intervaller. På lördag ska jag köra ett längre pass. Har jag fått min Nasaleze till dess och den har gett positiv effekt mot allergin, kanske det finns en liten chans för utomhusspring. I annat fall blir det väl löpbandet igen...

En bild över Skövde från dagens promenad med Selma. Vi gick Strupen upp och slalombacken ner. En ung kille sprang varv efter varv - upp för slalombacken och ner igen via Strupen. Vi mötte honom tre gånger. Oerhört imponerande och inspirerande.


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet