Vilodag med reflektioner om framtiden

I dag har jag vilat! Det vill säga att jag jobbat i 8 timmar, gått 4 kilometer hem från jobbet och sen gått 6 kilometer med Selma. En skön vilodag alltså...

Vilan behövdes. Dels efter ansträngningen i Vinterspringet lördags, gymmet i söndags och långlöpningen i måndags. I morgon onsdag får det väl bli en hel del vila till och sen ett lite lättare styrkepass på gymmet på kvällen. Det träningsupplägg jag kör på just nu tycker jag funkar så himla bra. Blir sällan överansträngd men framåt våren kommer jag nog att göra vissa justeringar. Öka löpningen något lite, kanske ersätta den med cykling ibland. Variera. Men gå varsamt fram för att göra allt för att slippa överansträngning och skador. Backträningen till exempel är grym - det har jag verkligen insett nu. Den ger bra kondis och aktiverar nya muskler i benen. Och den är skonsam för kroppen och ger resultat både i självupplevd ork och snabbhet. Så förbaskat jobbig träning bara, men det får man väl ta antar jag...


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet