Mysjogg i splitshorts

Efter arbetet kom så lördagsnöjet - sju kilometer mysjogg på asfalt. Det var helt underbart i kväll!

Nästan hela passet genomfördes med låg puls. Har uppdaterat mitt träningsupplägg med att lägga in en tre minuters pulshöjande del mitt i lågpulspassen. Tror att det kan vara till nytta för mitt konditionsmål. Det blev premiär av den sortens pulshöjning i kväll, där jag sprang tre minuter i ca 3:54-tempo (både uppför och nedför), med en puls mellan 146-171bpm. Det blev också en annan premiär i kväll: kortbyxor i november. Löpning i splitshorts. "Titta mamma, han springer i kortbyxor", hörde jag en liten flicka säga där jag kom joggande på Dalvägen. Men det kändes fint. Hade dubbla tröjor och reflexväst på överkroppen och handskar på händerna. Så jag frös inte.


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet