Jobbiga intervaller i dag!

Dagarna efter TunnelRun. Stockholm, Göteborg och lite löpträning i Skövde. Det är vad det här inlägget handlar om.

Dagen efter TunnelRun var vilodag. Eller ja, vila? Det blev långa promenader i ett Stockholm som fick se solen för första gången på lång tid. Upplevelsen från TunnelRun satt som bästa vitamininjektionen. Ett av de roligaste loppen jag sprungit - kanske det bästa. Nu finns både bilder och filmer att kolla på via nätet. Uppleva det hela igen. Bra där!

Dagen efter, i måndags, sprang jag och Selma 13 lugna kilometer här hemma i Skövde. Tisdagen innehöll en hel del gång - men nu i rikets andra stad: Göteborg. Återupplevde delar av banan för Midnattsloppet 2014, främst målområdet, Nordostpassagen och backarna vid Oscar Fredriks kyrka. Minns att det var rätt jobbigt att springa den där sista kilometern. Givetvis tog jag en promenad upp till Masthuggskyrkan också. Den backen minns jag som jobbig men helt okej. Kunde hålla ett hyfsat tempo upp där. Det var en bra dag att minnas på. Nästan hela dagen bjöd på strålande väder. Klarblå himmel och härligt solsken. Inte illa för en novemberdag. Och utsikten från kyrkan var magnifik.

I dag har jag varit i både Borås och Göteborg. Tyvärr så missade jag kvällens skidgång i slalombacken. Jag hade några ärenden vid den tiden så det fick bli ett intervallpass löpning i 4-kilometersbanan på Billingen lite senare på kvällen. 4x4 minuter men jag kände att det inte skulle funka med så kallade "Norska intervaller". Men jag gav allt jag kunde för stunden ändå. Tyvärr var det inte så mycket. Jag var trött, benen var tunga men pannbenet fick mig att prestera intervallerna i ca 4:40-fart ändå. Det får jag vara nöjd med! Det blev ett bra träningspass och man kan ju inte leverera jämt.

Kvällens pass
Vy mot Södermalm och Sofia kyrka från Hammarby sjöstad

Julmarknad på Stortorget i Gamla stan, Stockholm

Korsvägen och Gothia Towers i strålande solsken

Masthuggskyrkan i Göteborg

Järnvägsstationen i Borås

På Billingen där fyran möter tvåan, trean, femman och milen

Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro