Fyllekörning?

Hade just avverkat den första av fem 300-meters backintervaller då en bil kör upp mot trottoarkanten, sänker sidorutan å vrålar "heja, heja". Typisk fyllegrej, tänkte jag och joggade vidare. Men det visade sig att jag hade helt fel...

Precis innan den lilla "incidenten" hade jag hunnit värma upp med ett par kilometers jogg, och nu var jag alltså i full färd med att jobba med intervallerna i backen med drygt 5 procents lutning. Varje intervall var 300 meter lång och hastigheten låg runt 13 km/h - vilan efter varje var 1:40 minuter lång (vilket egentligen inte var så bra planerat - 2 minuter hade varit mer lagom). Fem omgångar blev det totalt innan jag rundade av med nedjogg och en stund på Billingskolans fina 60-metersbana. "Fyllebilen" då? Jo, det var bara min arbetskamrat Ola som var på väg hem från jobbet och ville peppa lite. :)

 
Ett par snabba på den 60 meter långa allvädersbanan
 

Kommentarer

  1. En sån lymmel. den där pojken Oila är...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Endomondomannen. Ja, han är bra busig den lille gossen...

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet