En lugn och skön dag

I går sas det på väderrapporterna att det skulle bli mulet och regn i dag. Det blev det inte! För mig blev det ett pass på gymmet och en promenad med Selma i solskenet.

Startade upp på löpbandet med blandat gång och jogg. Efter en stund speedade jag upp bandet till 17 km/h och körde tre 20-sekundersintervaller i den hastigheten. Kan nån begripa hur vissa maratonlöpare kan springa snabbare än 20 km/h i över 4 mil??? Helt obegripligt om ni frågar mig. Ola körde på bandet bredvid så vi fick snacka en stund också. Kul! Sen tog jag mig an maskinerna innan jag körde mitt program på mattan. Ola hängde på där och jag instruerade så gott jag kunde.

Nu på eftermiddagen gick jag och Selma en tur runt Karstorpssjön. Inga moln syntes. Inget regn. Bara blå himmel och massor med sol. Jag har nått 13.000 steg så här långt i dag - och då väntar minst en promenad till med Selma (14.500 steg per dag i snitt sen juni 2014). Vardagsmotion är härligt! Om vädret håller i sig så blir det nog långlöpning i morgon. Och på lördag bjuder jag på "10kSub50-tårta" på jobbet. Mitt delmål är nått och det ska firas ordentligt. Passar nog bra med ett kort, hårt löppass på lördagskvällen efter jobbet då.

Sol över Karstorpssjön i Skövde.

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet