Löpning på två hjul

Långdistanslöpningen med låg puls blev istället långdistanscykling med låg puls i går. Ett fantastiskt skönt pass och ett bra komplement till min traditionella löpträning. Fast det var med bra sega ben jag gav mig iväg ut...

Jag hade jobbat hela dagen. Gått rond. Stegräknaren visade på 19.000 jobbsteg och cyklingen till och från jobbet + på jobbet uppgick till ett par mil, så det var med trötta ben jag äntrade järnhästen för ett litet träningspass på Skövdes gator och cykelvägar.

Allt gick bra iallafall. Sträckan blev 17 km och min puls höll jag under 128 slag i minuten, förutom i vissa uppförsbackar då... Hade gjort upp sträckan i förväg, där tanken var att det skulle ta omkring en timma i tid. Det tog 50 minuter. Men som sagt, det var ett skönt pass som inte utsatte mina knän så hårt, utan kanske t.o.m. stärkte dom lite? Vill ju undvika de förrädiska belastningsskadorna... Och så här dagen efter gårdagens slit med benen så har jag en ledig dag och skön, skön träningsvärk. Halleluja! :)

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet