Hur mycket rör jag mig? Dag 2

Jag antar att jag är lite nördig som håller på med detta - men det är intressant att se hur mycket jag egentligen rör på sig i vardagen. I dag fick jag hoppa in och jobba ett extrapass, och på vardagarna sitter man still ganska mycket på jobbet...

Ett bra sätt att börja en stillasittande arbetsdag är att GÅ till jobbet. Till den arbetsplats jag hade i dag har jag drygt 3 kilometer att gå. Visst tar det lite längre tid, men det är skönt att få vakna till fågelsång och frisk luft. Och känna hur kroppen aktiveras av all rörelse. Jag gillar verkligen att gå!

Efter jobbet blev det en ganska lång promenad med Selma. När jag kom hem igen stöp jag i säng. Somnade på ett kick och vaknade inte förrän efter en och en halv timme. Gick upp, åt ett litet mellanmål och promenerade ner till gymmet. Där körde jag ett tungt gympass - med tunga vikter vill säga. Började med 20 minuters lätt uppvärmning på löpbandet (91 bpm i snitt) . Styrkepasset i maskinerna tog drygt 30 minuter (med då snackade jag en del med ett par arbetskamrater som också var där - 88 bpm). Efter det bålträning på mattan (95 bpm) och avslutande nedvarvning på en träningscykel i 10 minuter (109 bpm).

Och dagens samlade steg ser du på bilden här nedan. Rekommenderade 10 000 steg har överskridits med råge. I morgon har jag dock inte lika långt till jobbet. Och jag jobbar länge, så inga långturer med Selma för min del då. Och all träning blir det vila ifrån...

Kommentarer

  1. Hårt?
    Ni babblade med den kvinnliga kollegan hela tiden!

    SvaraRadera
  2. Nä, det var inte hårt.De tunga vikterna klarade jag galant med så trevligt sällskap. ;-)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet