Löpning mot ljuset

Årets kortaste dag firades "som vanligt" med löpning just då Vintersolståndet inföll kl. 12:11:35.

Värmde upp med en promenad på drygt fem kilometer tillsammans med Selma. Bytte om till träningskläder och tog sen lite ytterligare uppvärmning inför "mitt lopp". Hade lagt upp banan med så lite uppförslut som möjligt av den enkla anledningen att jag inte varit i form i veckan.

Siktet var inställt på fem kilometer löpning men jag fick ge mig vid fyra. Kändes inte bra... Tiden blev 20:17, vilket är acceptabelt, och resterande sträcka blev jogg/gång + några snabba korta intervaller. Löprundan blev totalt 6,6 kilometer.

Bra träning är den som blir av, tänkte jag där jag stod framför ytterdörren med svetten rinnande utmed kroppen...


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet