Generalrepetition Midnattsloppet

I kväll blev det löpning 10 km på asfalt. Ville testa formen inför Midnattsloppet på lördag den 18 augusti.

Annars så förbereder jag mig mest med att äta lite mer kolhydrater än vanligt. Och köra lättare träning. På måndag blir det lätt gym. På tisdag blir det kanske en kort och lätt löpträning. Från onsdag gäller det att äta lätt men samtidigt rätt. Frukt och grönt och en lagom blandning mellan kolhydrater och proteiner. Mycket vatten - inte mycket på en gång men ständig påfyllning. Ja, jag är ingen mästare på detta - men det är en del av mina förberedelser, och det känns bra.

Kvällens löpning startade 22:50 och 50 min och 58 sekunder senare hade jag sprungit mina 10 km. Jag är alltså 59 sekunder från "drömgränsen" under 50 minuter: 49,59. Även om jag inte tar den på Midnattsloppet (mer krävande bana än vad jag sprang i kväll) så ska jag banne mig ta den innan nyår...

Bild: Efter passet blev det stretch à la Anna.


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet