Skuttdagen, eller...

Veckans träning började med gym i måndags. Hade tänkt mig lite utelöpning men tog det lugnt med det, då det kändes som om att en förkylning kunde vara på gång. Planen blev löpning på bandet istället, men då jag kom till gymmet var varenda löpband upptaget. Har det aldrig varit förut då jag varit där, så det fick bli crosstrainer som uppvärmning istället. Mina styrkeövningar börjar att närma sig normalnivå. Har ju kört en startsträcka nu sen jag var sjuk i nästan två veckor. För att komma igång, och som väl är känns allt bara bättre och bättre. Avslutade gympasset med löpning på löpbandet, som nu var ledigt. Drygt 20 minuter och det kändes riktigt bra.

Tisdagen blev vilodag och den enda aktiviteten blev att jag cyklade till jobbet. I dag, onsdag, utomhuslöp ca 3,5 kilometer och snabb intervallträning. Låg mellan 3,5-4-minuters tempo - men då var det väldigt, väldigt korta intervaller för min del. Det är alldeles för snabbt. Men jag hoppas kunna få in 4,5-minuters tempo på lite längre sikt.

Innan löpningen i dag, så värmde jag och hunden Selma upp inne i lägenheten. På med hög musik och hopp och skutt till denna. Funkar skitbra som uppvärmning - men Selma blev alldeles galen och kastade sig på mig. Fick parera bra fint där. Skutt till två favoritlåtar från årets upplaga av Melodifestivalen... Hehe!

Kommentarer

  1. VARENDA löpband FÖR H*LVETE, VARENDA!!!

    SvaraRadera
  2. Sådär lagom anonym5 mars 2012 kl. 22:19

    Tack för rättningen!

    SvaraRadera
  3. Tack för uppmärksamheten!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet