Aj, aj, aj...


Känner av en lätt smärta i mitt högra knä, troligtvis orsakad av belastningen under gårdagens långa löpning. Fick ju samma problem, fast i vänster knä, i fjol. Nu gäller det att lyssna till varningssignalerna i ett tidigt skede så att det inte blir lika tokigt som då. Så den här veckan gäller mest rehab med mycket stretch och styrketräning. Lär ta det lugnt med löpningen ett tag framöver. Testade lite på löpbandet i dag, å det gick bra (iofs) - men jag vill inte riskera något... Så därför är mitt beslut att ta det mycket försiktigt tills dess att det känns helt bra igen. Så mer styrketräning å "stötfri" konditionsträning e vad som gäller så länge!

I dag blev det styrketräning på gymmet, kondition på crosstrainern och löpbandet. Därefter simning, drygt 1000 meter. Givetvis har jag hunnit vara ute med hundarna oxå. Vid kvällsturen såg jag ett par löparvänner träna i backen upp mot slalombacken. De startade vid Dalvägen och satte full fart uppför backen. Imponerande. Önskar att jag hade kunnat göra likadant. Nåväl, totalt 13 km till fots (inkl löpbandet) blev det för min del i dag. Ja, så nu fattar ni vad jag menar med att ta det lugnt. ;) Nu ska jag och äldste sonen se på "X-men Origins Wolverine" på DVD.

/JM
Hörnebospåret i Tibro. Just här låg förr en mörk läskig skog, som vi ungar kallade för "Vitsippsskogen". På våren växte det massor av vitsippor här, väldigt vackert för den som vågade sig in i denna spöklika skog. :) I dag e den nästan helt borta - och absolut inte lika läskig längre.


Ljuset återvänder - å det märktes i dag. Vid halvfyra va himlen ljus och mörkret fick inte grepp förrän vid fyra-tiden. Visst e det härligt. Trots smärta i knä... Det finns nått som ser ljust ut!

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet