Till minne av SLA-loppet (R.I.P.)

SLA-loppet (2009-2018) var ett sånt där "ångest-lopp" som återkom varje september här i Skövde. Fem kilometer ren plåga, då man ju inte ville annat än att ge allt i de dryga 20 minuter som loppet brukade ta. Pulsen låg på max och man fick kämpa mot hjärnan som hela tiden sa åt en att sluta med de där dumheterna direkt. Men det var på den gamla goda tiden det.

Nu finns inte SLA-loppet längre, men minnet av det lever vidare. När vi sprang 2018 var det ingen av oss som visste att det här var det allra sista loppet. I dag återupptog vi i alla fall traditionen och sprang "SLA-loppet" igen, i stillhet till dess minne. Ingen direkt ångest, men mitt "otränade jag" fick kämpa på rätt bra ändå. Nu hoppas jag att detta kan bli något återkommande för mig och mina vänner. Den 11 september nästa år kör vi igen?

Läs mer om SLA-loppen jag deltagit i under åren 2014, 2015, 2017, 2018.



Jag, Stefan och Anna



Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro