Fy sjutton för cykling!

Stannade till vid cykelbutiken 30k och pumpade upp däcken på min mountainbike. Solen sken och det var lite småkallt i luften. Framför mig låg 1 timma och 40 minuter på sadeln och målet var att nå åtminstone tre mil. Drog iväg mot Stöpen och fortsatte sedan mot Ulvåker, Fjället, Horsås, Hasslum, Östermalm, Hentorp och Våmb. Jag hade för dåligt på fötterna för de blev snabbt iskalla där jag for fram med nordanvinden i ansiktet. Från Våmb vände jag en bit västerut innan jag gjorde helt om hemåt igen. Summerade 39 kilometer på 1.43. För mig helt godkänt - men fy sjutton vad cykling är tråkigt...





Efter min långa runda på cykeln gick resten av dagen åt för ett besök hos mor i Tibro. Å så blev det promenader med Selma också... På kvällen förärades Actic med min närvaro, där jag körde en stunds styrketräning. Den kändes riktigt bra och det märks att mina nya styrkeövningar börjar ge resultat. Känner mig allt stabilare i höft och bål. Kroppens status just nu varierar. Ryggen tog ganska mycket stryk av cyklingen. Där smärtar det en del. Känner även av mina höftbesvär men det går åt rätt håll. Cyklingen skonade höften en del men jag kände av den efter styrketräningen. Nu, när torsdag snart blir fredag - och det har gått några timmar sedan jag lämnade gymmet, känns det rätt bra i höften. Jag haltar dock en del fortfarande men för övrigt okej. Det går förhoppningsvis åt rätt håll.

Så nu ställer jag hoppet till att jag snart ska kunna smyga igång med löpningen igen... 

Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro