Det blev lite galet där...

Hej på er!

Den andra veckan i mitt träningsschema för ett framtida maraton är till ända. Än så länge har jag hållit mig strikt till upplägget - och det har känts bra. På dagens långlöpning tillsammans med Stefan kom jag dock till insikt om att jag missuppfattat en sak i träningsupplägget. Aja, man kan inte vara bäst på allt... ;)

Två styrkepass på gymmet har det blivit. Två långa pass på crosstrainern också. Och tre löppass. Den där missuppfattningen jag nämnde, det var den på crosstrainern. I träningsupplägget står det "Cross Training", vilket jag lite galet tolkade som ett pass på just crosstrainern... Så berättade Stefan vad det var, och jag googlade hemma, å visst handlade det om intensiv styrketräning. Haha, så fel det blev. Men styrketräning har det ju blivit, om än inte så intensiv. Och crosstrainern ska jag fortsätta med, även om det inte blir de här långa passen.


En selfie innan en stunds avkoppling i tv-hörnan efter söndagens långlöpning


Söndagens långlöpning innehöll tre set med 10 minuter gång i brant uppförsbacke, följt av 25 minuters lågpulslöpning. Vi avslutade med ett par kilometers långsam nedvärmning. Det tog ett par timmar och vi fick ihop 18 kilometer. Ett riktigt bra långpass. Men pulsen var inte med mig i dag, den var svår att hålla låg. Hoppas det inte är någon förkylning eller så på gång bara...

Nästa vecka fortsätter träningsresan. Jag återkommer med fler inlägg då. Ha det så gött alla bloggläsare!

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet