Skön söndag

Efter lördagsnattens arbete var det skönt att få sova ut ordentligt på söndagsförmiddagen. Vid lunchtid kände jag mig utvilad, så då gick jag upp, duschade och åt sedan en kinagryta (kyckling) med ris.

Satt vid köksbordet och tittade ut. Det såg riktigt fint ut där ute, så efter lunchen tog jag med mig Selma + sällskap upp på Billingen för en promenad. Oj, vad gött det var att få sol och frisk luft. Vi gick runt Hållsdammen och Åsbotorpssjön. En lagom aktivitet eftersom jag hade kört några tuffa backintervaller på lördagen. Det känns faktiskt fortfarande i benen... Efter promenaden blev det fika och sen gick jag hem och gjorde mig i ordning för ytterligare ett nattpass (söndag natt).


Hållsdammen på Billingen


I skrivande stund är helgens nattarbete (36 timmar) avklarat och nu får jag vila från jobb en natt innan ytterligare fyra nätters arbete tar vid igen. Men på lördag morgon går jag av och då väntar ytterligare två lediga nätter. Inte klokt vad bra man har det... :)

Såg ni den här morgonens månförmörkelse förresten? Här i Skövde var himlavalvet fyllt med moln, så någon superblodmåne fick vi inte se här. Det var synd för ni som läser den här bloggen regelbundet vet ju hur mycket jag gillar den här typen av naturfenomen. Pissigt när man missar ett sådant tillfälle. Får hoppas på bättre tur till nyårsafton 2028, då en liknande förmörkelse ska uppstå igen. Sen ska man väl hinna se andra månförmörkelser innan dess...


Bara en gatlykta och snö - men ingen måne fanns i sikte nu på morgonen... :(


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet