Tropiska nätter

Det har varit många tropiska nätter i Sverige den här sommaren. Skövde tycks också fått sin tropiska natt enligt de siffror jag hittar hos SMHI! Såvitt jag kan se var den lägsta temperaturen 20,6 grader här i natt (notera att detta är ännu ej godkända värden). Enligt temperatur.nu (vilka inte presenterar officiella siffror) var den lägst uppmätta temperaturen i Skövde centrum 19,8 grader natten mellan lördag och söndag - bara 0,2 grader under nivån för att det skulle räknas som en tropisk natt. Däremot berättar samma sida att både Norrmalm och Hasslum låg en bit över 20-22 grader som lägst - så enligt dem fick delar av stan en tropisk natt...



Temperaturen ska inte gå under 20 grader för en "tropisk natt".


Heta dagar och heta nätter alltså. Tjatar en del om det i bloggen nu för tiden - men den här sommaren är ju helt sjuk. I dag sprang jag fem kilometer varav tre av dem med tröskelkänsla. Det var som vanligt riktigt varmt på eftermiddagen, och ganska jobbigt att springa då, men valet av plats var bra. Sprang mellan Flämslätt och Lerdala tur & retur. När jag var tillbaka blev det bad i Flämsjön - och det kändes helt perfekt! Solade och badade där ett par timmar och sen åkte jag hem och åt grillat kött (från stekpannan så klart), potatissallad och tomater. Ännu en härlig sommardag är nu till ända. Dags att sova, för både måndag och tisdag bjuder på arbete (och ännu mer värme sägs det). Kanske man kan hoppas på ännu en tropisk natt också?



Slappade vid sjön efter löpträningen


Inget grönt gräs här inte




Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet