Inget Stockholm Marathon för mig

Hej,

Om en dryg vecka är det dags för Stockholm Marathon i huvudstaden. Om den här värmen håller i sig kan det bli kämpigt för många av de löpare som ska vara med och springa de 42 kilometerna. Min plan i höstas var ju att jag kanske skulle kunna vara en av dessa löpare, och därför tränade jag lite längre distanser för att eventuellt ställa upp i mitt allra första maratonlopp. Men som ni vet bröts min fina träningssvit vid årsskiftet. Det blev helt enkelt inte tillräckligt med träning i år så jag var tvungen att lägga mina planer om ett maraton i Stockholm på is. Men det kanske kan bli ett maraton en annan gång...


Denna maj-månad lär bli rekordvarm. Då vill man helst tillbringa var dag så här... (Arkivbild från 2015)


Det är jobbhelg för mig nu och just denna helgen blir det extra många steg på jobbet. Tänkte mig även ett kort löppass i morgon kväll - allt för att dryga ut antalet steg. ;) Nä, skämt å sido, löpträning efter lördagsarbete är ganska trevligt och lite av en tradition. Tänkte mig några korta intervaller i backe. Får väl se vad man orkar med i värmen. Blir nog varken så långt eller så värst många intervaller. Nu tar jag ledigt från bloggen resten av veckan och passar på att önskar er alla en riktigt fin helg. Är ni lediga så ut och njut av det fina vädret. Och om ni inte har fint väder så njut ändå! Ha det gôtt!!!

Hej, hej...

Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro