Blixtar och dunder

Maj månad är äntligen här. Naturen är lite sen men många träd har börjat grönska så smått. April gör sig dock påmind fortfarande, och då tänker jag på vädret. Förmiddagen var gråmulen men det var ganska torrt och fint. Jag och Selma passade på att ta en riktig långpromenad - eller ska vi säga länge-promenad, eftersom sträckan bara blev mellan sju och åtta kilometer lång, men tog nästan två timmar i tid. En skön runda som bland annat gick över Våmbs grönskande vitsipps-ängar, ett favoritställe för både mig och Selma. Fantastiskt naturskönt. Här kommer några halvtaskiga bilder från promenaden.


På järnvägsbanken






På eftermiddagen brakade det lös ordentligt. Ett åskoväder drog in över stan. Det mullrade konstant och blixtarna lyste upp i det mörker som skapats av de svarta molnen. Det höll på nån halvtimma och toppades med en rejäl hagelskur. Sen klarnade det snabbt upp och då passade jag på att gå till gymmet. Aprilväder! *skakar på huvudet och himlar med ögonen*


Spår efter hagelskuren


Efter styrketräningen blev det en avkopplade seneftermiddag och kväll. Lite gofika efter duschen, levande ljus och mys i soffan. En riktigt skön avslutning på dagen - och med spridda skurar såklart. Vädergudarna sitter nog däruppe nånstans och säger "april, april"...

Aja, med denna väderrapport tackar jag för i dag och önskar er alla en god natt och en bra onsdag. Hej då. :)

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet