Tungt, tungt, tungt...

Hej på er!


Det är helt galet vad tungt det är i livet just nu. Som jag skrev i det förra inlägget så är orken i bott och motivationen ligger på ungefär samma nivå. Jag orkar inte träna! En hemsk känsla...

Den här helgen har jag jobbat. Har gått till och från arbetet och rört mig ganska mycket då jag varit i tjänst (förutom i fredags då), så jag har med största sannolikhet snittat min mil varje dag. Alltid något att glädja sig åt. Men den här ständigt tunga känslan kan gärna få försvinna nu.




Vintern håller fortfarande i sig med sträng kyla, snö och sol. Många vägar och cykelbanor är nu helt fria från is och snö. När man ser asfalten känner man hur lusten för löpning finns där. Gött det i alla fall - att lusten finns även då orken saknas... Skulle vara sååå inspirerande att få jogga fram på de där isfria vägarna som just nu är vackert kantrade av bländande vit snö.




Skulle ha gjort ett pass i torsdags men jag kom inte ut. Blev liggande hemma istället. Ska göra ett försök näste vecka igen. Göra något mer än att bara promenera. Byta om till träningskläder och bli lite svettig. Det är vad jag hoppas på...


Ha det gött allihop!

Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro