En helg i vilans tecken

Helgen har passerat och en ny vecka med jobb har just inletts. Eftersom jag inte är i form än blev den gångna helgen en riktig vilohelg. Det var gött!

I fredags var jag både hos familjens äldsta och yngsta. Det skiljer 32.475 dagar mellan dem - eller 88 år och elva månader för att uttrycka det mer begripligt. Det var roligt att träffa dem och det blev en jättebra fredag. Lördagen och söndagen tog jag det bara lugnt. Några promenader och några tankar och konstateranden. Vinterstudion från soffan där det bjöds på fina svenska framgångar. Å så bio med sonen. Sköna dagar... Kom iväg till Mio också och köpte en ny tv-bänk där. På rea såklart. Kommer nog bli bra.

Jag hoppas dessutom kunna komma igång med löpträningen snart igen. Tänkte börja med ett pass denna veckan och sen öka till två pass per vecka. Om det inte blir något bakslag innan så tänkte jag testa på torsdag. Den 18 januari 2018 känns som ett bra datum för en nypremiär (18jan18).

Helgens funderingar i bilder...


LED-belysning med röreslevakt borde finnas på fler ställen. Här i Hörnebospåret i Tibro finns de i alla fall. Lyser svagt...


...men då man börjar gå tänds några lampor upp framför dig (och bakom) och lyser i en kvart ungefär. Smart och energibesparande. Suveränt!

Badhusrondellen är numera dubbelfilig. Bra (så länge folk kan trafikreglerna). Men mindre bra är att skyltningen och vägmarkeringarna inte är synkroniserade än. Ska du till Billingen lägger du dig i vänsterfilen och kör rakt fram enligt skylten...

...och väl där ser du att vägmarkeringen visar att du ska svänga vänster. Då är du på väg åt fel håll. *pust*

Sen har vi det här med halkbekämpning. Inte lika bra för oss som går som för bilar med vinterdäck. Gissa vart jag går?

Promenad med Selma

Bio med sonen

Röda siffror - då slog jag till på en riktigt snygg tv-bänk





Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet